Tréninkový závod agility

23.04.2014 15:21

 

20.4.2014 - Tréninkový závod agility

                - Sokolov - Dolní rychnov

Ráno 20.4. jsme se vypravili na naše první závody do Dolního Rychnova.

Cesta byla poněkud záludná. Do Rychnova jsme sice trefili levou zadní, ale ten cvičák ne a ne najít, ale nakonec se nám to po čtvrt hodince povedlo. :D

I přes naše menší zdržení jsme ještě necelou hodinu museli čekat než se budeme moct zapsat a než začne samotný závod.

Tyto závody jsme brali jako trénink a hlavně zábavu. Taky aby jsme se dozvěděli jak to na závodech chodí.

Od rána bylo pěkné slunečné počasí a teplo.

Bohužel jsme zapomněli foťák, takže nemáme žádnou fotku ani video, což mne moc mrzí, ale i tak to byl pěkný den. :)

První jsem běžela s Boorinkou tunelový běh. Nejdřív to vypadalo, že je vše v pořádku, už si to směřovala hezky k prvnímu tunelu, ale najednou čuchla k zemi a už byla pryč. Tak jsem pro ní rychle šla a vrátili jsme se na parkur. Po několika vteřinách mi zase odběhla ale otočila se, tak jsem místo pamlsků popadla uzel a máchala s ním, jak se dalo, aby to Boorinku zaujalo a přiběhla zpátky, ale pachová stopa byla evidentně zajímavější. No teda alespoň pro psa. Lidi, co nevěděli, že je Boorinka hluchá, ze mě museli být na větvi, že tam tak poskakuju a máchám kolem sebe rukama místo toho, abych si psa zavolala zpátky. :D

Ale když se rozhodčí dozvěděl, že je prostě marné jí volat, tak byl tak hodný a dal nám ještě jednu šanci, které samozřejmě Boorinka hned využila a odběhla znovu, tentokrát vlezla do přilehlé zahrady. Naštěstí byla otevřená vrátka a nikdo v dohledu, tak jsem tam pro ní rychle vlezla, připnula jí na vodítko a vynesla ven. Poté jsem dala vodítko do ruky kamarádce, která mi zatím držela Perličku a šla jsem Boorinku odhlásit z běhu na ostro. (Ten první byl vždy zkušební.)

Na "našem" cvičáku poslouchá i běhá parkury bezchybně, ale tohle byly naše první závody a poprvé byla takhle někde jinde a s tolika psy, tak jsem čekala že mi tohle udělá, ale za zkoušku to stálo. :) Aspoň máme body na příště.

Poté jsem běžela tunelový běh s Perličkou. Jak zkušební, tak načisto běžela velmi pomalu. Byly tam pořád stejné překážky a jí to prostě nebavilo. A aby mě v tom utvrdila, tak se na parkur i vyvenčila. Jumping už běžela lépe, ale pořád pod její obvyklou rychlost, a tak jsem doufala, že je to jen tím, že bylo moc horko a že se brzo zatáhne. Před tím, než jsme měli běžet další parkur, jsme měli plno času, tak jsme šli s oběma na louku, trochu je provětrat a vyvenčit. Samozřejmě v průběhu celého dne obě holky dostávaly čerstvou, chladnou vodu, na pití, po Jumpingu jsem jim musela i trochu vody nacákat na hlavu, protože bylo opravdu velké teplo a psi byli unavení. Po odpočinku na poli, jsme se opět vrátili na své místo k áčku (mimo parkur), kde jsme si nechali věci a čekali na start. Naše modlitby byly vyslyšeny a sluníčko zahalil velký mrak, stále sice bylo teplo ale už ne úmorné, spíše příjemné a dokonce vlál i chladný vánek. Perlička byla plná energie a když jsme přišli na řadu v běhu Agility, vyběhla rychle jako střela, že jsem jí sotva stačila, ještě že hned třetí překážka byla kladina a Perlička zpomalila, jinak bych jí bývala asi nedohonila. :D Zkušební běh zaběhla velice rychle a jen s jednou chybou, protože v rychlosti nedotočila otočku a shodila tyčku u skokovky, takže jsem s výkonem byla velice spokojená. A očividně i Perlička, protože mi skočila do obličeje s tím, že nebude čekat až se k ní skloním a podrbu jí. :D No, bohužel to byl běh nanečisto. Na ostro už to bylo horší, Perlička vůbec nechtěla skočit přez první překážku, naštěstí to byla ta, na které se spouští časomíra, takže se to nepočítalo. Ale když už se odhodlala k tomu, tu překážku přeskočit, tak už byla moc blízko a shodila tyčku. Pak se jí nechtělo do tunelu a koukala se na mě s výrazem: "Notak, tahle překážka tu přece byla už milionkrát, pojď najít nějakou jinou.", ale nakonec, jsme doběhli v čase, který si bohužel nepamatuji, se třemi odmítnutími a jednou chybou a umístili jsme se na pěkném 9. místě. :)

Chvíli potom, co jsme doběhli, se bílý mrak, zpola zakrývající slunce, změnil v šedý, z kterého začly padat kapky deště. Několik minut jsme se ještě koukali na další týmy z kategorie závodníci jak čistě a rychle běhají parkur, pak jsme se ale rozhodli, že už pojedeme domů. Právě v čas. Když jsme šli do kopce k autu, ve kterém na nás čekala mamka, začly padat kroupy. Za tu chvíli, něž jsme sprintem doběhli asi dvacet metrů k autu, jsme byli zmoklí, jako kdybychom spadli do rybníka. V tu chvíli jsem litovala lidí a psů, co ještě závodí.

Domů jsme se vraceli sice mokří, ale hrdí na to, jak se nám ty první závody povedli. Možná jsme se neumístili mezi nejlepšíma, ale za to jsme si to náramně užili a zjistili jsme jak to na takových závodech chodí.

 

Výsledky:

Boorinka - Tunelový běh - DISK (Štěňata + začátečníci)

Perlička   - Tunelový běh - DISK (Štěňata + začátečníci)

              - Jumping - DISK (Štěňata + začátečníci)

              - Agility - 9.místo (Začátečníci)